Giftfri vardag

Nu anordnar vi en studiecirkel på temat Giftfri vardag.
Vi är säkert många som känner en viss oro för alla kemikalier som finns i vår omgivning; i t.ex. mat, kläder och plaster. Hur påverkas våra barn, miljön och vi själva? Vad kan vi göra för att minska riskerna?
För att lära oss mer om det och vad vi kan göra för att minska ovissheten med kemikalier anordnar Naturskyddsföreningen och Studiefrämjandet en studiecirkel på temat Giftfri vardag.
Vi kommer tillsammans att lära oss mer om kemikalier i mat, hygienprodukter och plaster. Vi kommer också att tillverka lite egna miljöanpassade hygienprodukter.

Fyra sammankomster är planerade med start 14/9 i Eksjö. Övriga tillfällen blir 5/10 i Vetlanda, 26/10 i Eksjö och avslutningsvis den 16/11 i Vetlanda. Så kom med och träffa andra som vill kemikaliebanta och lära sig mer för att bli en medveten konsument som gör aktiva val.

För ingredienserna till de hygienprodukter vi tillverkar får kursdeltagarna vara med och betala.
Dessutom 100 kronor för de som vill köpa boken ”Makt Plast Gift & våra barn” skriven av Ethel Forsberg tidigare generaldirektör på Kemikalieinspektionen. En lärorik bok som innehåller mycket fakta och förslag på vad vi kan göra för att minska kemikalieriskerna. Priset är subventionerat för kursdeltagarna.
Övrigt kursmaterial är fritt för deltagarna och består av olika faktasammanställningar från Naturskyddsföreningen och Studiefrämjandet.

Göran Liljenström Naturskyddsföreningen i Nässjö leder studiecirkeln. Göran är kemist och har tidigare arbetat med miljöfrågor i industrin under flera år.

Anmälan skickas till goran.liljenstrom@telia.com.