Informations­träff om våt­mark i Ekenäs­sjön

Sydost om Ekenäs­sjön återskapar Vetlanda kommun en våtmark. Genom åtgärderna ökar den vatten­hållande förmågan i land­skapet samtidigt som en intressant och tätorts­nära natur­miljö skapas.

Skog och ängsyta

Vill du veta mer om projektet? Ta då chansen och kom på informationsträffen torsdagen den 12 november klockan 18 i Equmeniakyrkan i Ekenässjön. Under kvällen håller Mia Svedäng en föreläsning om våtmarker och dess betydelse för biologisk mångfald. Mia jobbar för Naturskyddsföreningen och är sakkunnig inom sötvatten. Hanna Karlsson, naturvårdshandläggare i Vetlanda kommun, informerar om projektet i Ekenässjön. Under kvällen finns också representanter från Naturskyddsföreningen i Vetlanda på plats. Under pausen bjuds det på fika.

Antalet platser är begränsade. Anmäl dig via mail till hanna.karlsson1@vetlanda.se för att vara säker på att få plats. Skriv namn, antal personer och om ni önskar kaffe, te eller saft samt eventuella allergier. Anmäl dig senast den 8 november. Under rådande omständigheter kan programmet komma att ändras med kort varsel.

Övrig information

Datum: 12 november 2020