Natursnokarna vid Himlabackarnas våtmark 6 april

Häng med och upplev naturen tillsammans med Natursnokarna. Vi gör utflykter och lär oss om naturen genom att upptäcka, undersöka och leka!

Natursnokarna är en del av Naturskyddsföreningens verksamhet och startar nu i Vetlanda. Alla barn mellan 5 och 10 år är välkomna tillsammans med äldre och yngre syskon och en vuxen, förälder, mor- eller farförälder eller vuxen kompis.

Första träffen blir den 6 april, samling på ÖB’s parkering kl. 10.00 så går vi upp på ängen och till en bäck och en damm. Ta med fika och gärna ett durkslag/sil så ska vi titta på vad det finns för småkryp och annat intressant i vattnet. Om du har, lägg gärna ner en kikare i ryggsäcken.

Under våren träffas vi också den 4 maj och den 8 juni.

Tomas och Karin
Vetlanda Naturskyddsförening