Våtmarker – föredrag av Mia Svedäng 12 november

Den 12 november 2020 kommer den beundransvärda Mia Svedäng från Naturskyddsföreningen Riks till Vetlanda för att hålla föredrag om våtmarker och svara på frågor. Det är i samband med de våtmarker i Ekenässjön som håller på att tas fram. Skrolla ner till separat inlägg för mer info om våra blivande våtmarker.

Det är ett samarbete mellan Naturskyddsföreningen, Tekniska kontoret och kommunens Naturvårdshandläggare Hanna Karlsson som kommer leda mötet och frågestunden.

Equmenia i Ekenässjön är bokad. Tidpunkt och ev. anmälan kommer inom kort men boka datumet i din kalender så du inte dubbelbokar dig.

Här ser ni Mia när hon var i Vetlanda under Miljöfesten 2019.